C C C C A+ A A- X

Административен съд – Пловдив прекрати делото образувано по жалба на Местна гражданска инициатива „За ПАРКА“ срещу Уведомлението на зам.-кмет по „Обществен ред и сигурност“при община Пловдив, с което предлага промяна на мястото на провеждане на мирен граждански протест, а именно от район на община Пловдив, пл.“Стефан Стамболов“ №1 на пл.“Централен“

Дата на публикуване 9 декември 2022 Последна редакция 9 декември 2022 Новини Отпечатай

Състав на Административен съд – Пловдив се произнесе с определение, с което остави без разглеждане жалба, подадена от председателя на Местна гражданска инициатива „За ПАРКА“, срещу ИАА с изх. № 22 НЕТ-4097 /1/ от 06.12.2022 г. на зам.- кмет „Обществен ред и сигурност“  при община Пловдив и прекрати производството по делото.

Съдебният състав в мотивите си сочи, че обжалваното уведомление, с което е променено мястото на провеждане на мирния граждански протест  - от район на община Пловдив, пл.“Стефан Стамболов“ №1 на пл.“Централен“, няма характер на индивидуален административен акт и се касае до уведомление по чл. 12, ал. 5 от ЗСММ, което не подлежи на самостоятелно обжалване.

С уведомление от Инициативен комитет на Местна гражданска инициатива „За Парка“ от 02.12.2022 г. до кмета на община Пловдив на основание чл. 8, ал. 1 от ЗСММ е посочено, че на 10.12.2022 г. от 14 до 18 часа на територията на община Пловдив в района на пл.“Стефан Стамболов“1 ще се проведе мирен граждански протест срещу решението на Общински съвет от 24.11.2022 г. касаещо новият ОУП на гр.Пловдив.

Съдията-докладчик посочва, че дори да се приеме, че е налице индивидуален административен акт, подлежащ на оспорване, то в случая кметът на община Пловдив, респективно зам.-кметът е разрешил провеждането на заявения протест, но е определил друго място за неговото провеждане. В правомощията на кмета на общината е да предложи промяна на времето и мястото, а не да ги променя едностранно, но това не променя вида и характера на обжалвания акт/в случай, че се приеме хипотетично, че това е така/, независимо от използваната в нея формулировка.

Издаденият акт с посочване на друго място за провеждане на протеста няма ограничителен характер и не съдържа задължителни разпореждания, нито санкции за неизпълнението им. С него не се ангажира нито организатора на протеста, нито други лица, а само се обективира предложение за промяна на мястото за провеждане на протеста, което не представлява подлежащ на оспорване административен акт.

Определението по административно дело № 3118/2022 г., не е окончателно и подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването на страните за неговото изготвяне.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация