Прессъобщение по адм.дело № 3961/2019
Състав на Административен съд - Пловдив се произнесе с решение, с което отхвърли като неоснователна жалбата на Димитър К., против Заповед №ОА-2288 от 05.12.2005г., на кмета на община Пловдив, с която е одобрен проект за изменение на подробен устройствен план (ПУП), план за регулация и застрояване (ПРЗ) за част от кв.37, ПИ (поземлен имот) 1882 в урегулиран поземлен имот (УПИ) І-комплексно застрояване по плана на кв. “Въстанически-юг“, гр. Пловдив, като: 1. Отваря се нова задънена улица с нови осови точки 223А – 223Б и габарит 9 м.; 2. От УПИ I-комплексно застрояване се образуват следните нови УПИ: УПИ I-комплексно застрояване; УПИ VIII-1882, жилищно застрояване, обществено обслужващи дейности, с предвидено ново по-високо застрояване, свободно спрямо съседните УПИ и подземно застрояване, по кафявите и зелени зачертавания, надписи и котировки за регулация, по червените ограничителни линии за основно застрояване и червен пунктир за подземно застрояване, коти в черно и матрица с устройствени показатели за зона “Жг“, обозначена със син цвят.
Претендира се обявяване на нищожността на оспорения акт от жалбоподателя.
В мотивите си съдът сочи, че оспорената заповед е издадена в съответствие с изискванията за форма на административния акт по чл.15, ал.2 от Закона за административното производство (ЗАП, отм.), действал към 05.12.2005г., тъй като в същата са посочени фактическите и правните основания, послужили за издаването ѝ. В заповедта не е посочено, че подлежи на обжалване, но това обстоятелство, макар и да представлява нарушение на изискването за форма на акта, не позволява формирането на извод, че заповедта е нищожен административен акт.
Съдебният състав приема, че заповедта предмет на оспорване е издадена от компетентен орган, при липсата на допуснати съществени нарушения на процесуалните правила и на изискванията за форма на административния акт, както и без противоречие с относимите материалноправни разпоредби на ЗУТ и актовете по неговото прилагане. Същата представлява валиден административен акт.
Съдът сочи, че процесният проект е в съответствие с нормативно установените показатели за застрояване.
Решението по адм.дело № 3961/2019 г., може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.